Har du verkligen en "egen stil" ?



Det finns så många olika "stilar" här i vrälden, det finns mörka, glada, jobbiga och allmänt snygga kläddstilar.
Om man lyssnar på viss sorts musik så har man oftast ungefär samma kläder som musikmänniskan har, man ser att
-"aha! han Magnus Uggla ha sådanna kläder!! oj oj oj det måste jag också ha!"
och så börjar man andvända ungefär samma kläder som han,
alla går runt och ser likadana ut.
men sedan så börjar man tröttna, man vill ha något som ingen annan har och går till en klädaffär och köper någonting och mixtrar ihop och någonting
och tada!! en egen fucking stil! eller är det de??
Jag menar man har ju gått in i en affär och köpt den där tröjan, och eftersom att den finns att köpa i affären så måste det finnas fler som har köpt den där tröjan.
Tillslut vill alla ha en egen stil, man vill alltså ha något som egentligen inte existerar därför att vad man än andvänder på sin kropp så kommer andra att se det och även dem vilja ha det så, tillslut kommer fler ha din egna stil och kalla den för sin.
jag är jag -bullshit!

det låter lite hemskt, eller jaaa ganska hemskt det som jag säger men det är ju för faan sant, egentligen!
om man tänker efter! visst man kan blanda olika kläder från helt olika affärer men som sagt tillslut så kommer alla att börja göra så för att inte vara som andra.
man vill gå emot reglerna och vara sig själv, då visar det sig att det är väldigt många som är sådan som man själv är.
-"jag är Sofia Miranda Nyberg Pizarro, jag är jag och jag liknar ingen annan, jag är unik"
det går liksom inte,
alla blir den där unika människan.

Och sedan finns det egentligen ingen bestämd grundare till stilen därför att samtidigt i världens olika ländre utan att dem vet om det så kanske 15 olika tjejer gick in i varsin affär i varsitt land och tänkte
"nu ska jag bli något som ingen annan är" och köpte och kombinerade samma sorts kläder.
det är sjukt att tänka så, jag vet men ändå så går det liksom inte att låta bli.
men även fast jag tänker och skriver så här så ska jag låta detta bli lite dubbelmoral här för mig,
därför att jag tänker fortsätta säga att jag är mig själv och jag tar på mig mina egna kläder.
tekniskt sätt så är det ju mina kläder, men det finns andra som kan bära exakt likadana någon annanstans.

jag tror att den som orkat ta sig in här på min blogg och läst det här fattar nu vad jag menar men jag måste ju ur mig precis allting, dessutom e jag väldigt trött i ögonen och jag har skit ont i arslet av stolen så jag förstår egentligen inte varför jag sitter kvar här och skriver, kanske är det för att mitt djur som bor inom mig (enligt facebook så är det en björn) säger åt mig att det är det rätta, att jag får sluta och börja när jag vill.

Nu när jag ändå sitter här så kom jag på en sak,
folk gör ju saker hela tiden saker som dem egentligen inte får :O
jag gör någonting just nu som jag inte får, jag sitter på datan och har glasögonen på mig. Det får jag inte för min optiker för min syn kan typ bli ännu sämre än vad den redan 'är men ändå sitter jag här med dem.
måste nog ta av dem.

aja
tack och hej
är du trött än, säg?

Kommentarer
Postat av: Jessica

jag älskar den där bilden! den är cool!:P <3

2009-07-09 @ 18:09:15
Postat av: Pizza

aaaargh vad rörd jag blir (a)

2009-09-13 @ 16:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0