"Vadå har man liksom memman på mackan eller vah?!"



Nu när jag sitter här vi datan, klockan e typ snart halv 1 på natten och jag sitter och chattar med Andrea så kommer jag att tänkapå ett tillfälle för ett tag sedan då vi sågs live och jag skulle försöka förklara för henne vad memma var för någonting för det hade hon minsann aldrig hört talas om.
och då sa hon det, hon undrade om man hade memman på mackan.
jag höll på att dö, jag tyckte det lät helt jävla dumt/idiotiskt och wtf xD

men sedan kom jag på att tänka att för faan, hon e ju liksom inte från finland och hon kan ju inte veta allt.
hon kan säkert en massa maträtter som jag tror man kan ha på mackan eller så, och om hon försöker förklara om dem så kanske jag också säger så.

då slog det mig att det finns saker som är helt jävla självklart för en själv, som att bajs e brunt och luktar skit och denna samma sak är helt hejkon bejkon för någon annan.

att man kan vara så lika men ändå kunna helt olika saker, det tycker jag är svårt att förstå. 
asså det finns säkert en massa andra saker jag aldrig har hört talas om och kanske får reda på min dödsbädd...

aja ville bara säga att det lät kul med att tro att man kan ha memma på sin macka XD


ps. inget illa menat åt dig Andrea,
du vet att jag menar väl right?? att jag inte klandrar dig??

aja grönan med andrea imorrn, det ska bli kul att äntligen få göra sina berömda hårdrocksskrik i berg å dal banan 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0