Poesi Pizza



Jag tror jag har kommit in lite i mitt gamla jag igen, tiden då jag hittade på en massa dikter, hur bra eller hur dåliga dem än var så såg jag dem som poesi hahah, det var alltid meningslösa rimm men vissa fick folk att tänka till även fast dem var lite halvdåliga, eftersom vissa hade ganska kloka ord i sig xD
Igår natt så kom det en ny dikt smygandes till mig och jag tänkte lägga upp den här, lite små kul ju att se om folk kommenterar hahah :)

"Varför svälter barn i andra länder,
varför räcker ingen sina händer.
Folk säger att dem gör allt dem kan,
dem skänker pengar, jasså minsann.
Men varför tar då barnens liv slut,
människornas arv suddas snabbt ut.
Det fixas galor för att samla in pengar,
så att barnen slipper ligga i sjuka sängar.
Problemmet vi har kommer aldrig att försvinna,
för hur mycket vi än gör kommer vi alltid finna
flera barn som inte har ett bo,
vi kommer aldrig få lugn och ro.
Hur mycket vi en sliter
så kommer det alltid finnas dem som skiter
i hur andra egentligen mår,
dem bryr sig bara vad dem själva får.
Vår situation är fast i starkt klister,
människor är sådanna egoister.
Folk måste börja ta hand om andra,
vi måste lyssna på varandra.
Barnen måste få bli friska och ha det najs
dem ska slippa vara i sitt eget bajs"

så, det var den hahah och nu när jag ändå är igång så kan jag skriva hit en sång som jag och andrea kom på igår, melodin är "pojkarna som busar"

Punkarsången

Vi är punkarna som krökar
med morsornas små lökar
vi röjer utan tröjer
och stämmningen vi höjjer
vi är punkarsvin
och vi halsar vin


vi är så himla fyndiga!! nu ska jag gå och hjälpa till att laga till maten hahaha, ingen är så glad som jag ;)


drag och slit
-en hunds rännskit :D

Kommentarer
Postat av: Andrea

Vad fin bild :D du ser ut som en ängelpizarro!

Du är bra på att rimma ju!

Nu sitter jag och sjunger svartbäckens rödaste ros & tänker på sommaren, ska sjunga Hjalmar Bergström också :D

2009-11-02 @ 17:29:41
Postat av: Pizza

haha tack så mycket :D

jaaa svartbäckens rödaste ros <3 hjalmar bergström <3

asså du e den ända jag känner (som inte e min mormor) som typ kan eller känner till dem 2 :O



vi måste träffas å ha allsång <3

2009-11-05 @ 20:01:48
URL: http://xpizzastarfighterx.blogg.se/
Postat av: jessica

haha jag hade inte läst dikten men fan den var ju bra ju!! :D

Du skulle fått mvg i dikt grej i skolan! xD

2009-12-07 @ 22:56:01
URL: http://jessicahallbergs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0