Just nu är det så



Den här bilden tog jag en gång på historia lektionen, vi var på datan och skulle typ svara på frågor genom att söka svaren på www.ne.se (tror jag hemsidan hette)
men jag fick ryck när det inte kom upp det som jag sökte så jag skrev det skitfula ordet som absolut ingen får säga det högt, därför skriver jag det inte heller här nu utan ni får läsa på bilden xD

Jag prenumenerar på två stycken tidningar, nämligen "okej" och "allt om historia", jag diggar den sistnämnda mycket mer eftersom den tidningen innehåller intressant fakta och inte trycker ner dessa såkallade kändisar till jordens mitt, så som skvaller pressar gör....då menar jag riktiga skvaller tidningar, jag har läst sådanna tidningar lite då och då bara för att se vad som händer, och då möter jag taskiga uttryck om kändisarna.
Dem hänger ut människorna som nakna pinatas som dem okända kan slå på.
Tidningarna innehåller kort som skulle vara rentav pinsamma för dem själva, jag menar skulle dem som gör tidningen vilja att jag tog en massa pinsamma kort på dem och skrev halvfalska sanningar (förvränger det som verkligen hände och gör om det till min egen story) om dem? eller typ har en "hot" och "not" sida där man kritiserar deras hemska kläder. Varför får inte dessa kända människor ha det som dem vill och tycker är bekväma utan att någon ska säga något taskigt om dem, om dessa människor skulle varit lika kända som jag (totalt okänd) så kanske någon kommenterat för sig själv "men gud vad har människan på sig?" och sedan ingenting mer, det skulle faan aldrig hamnat i tidningen. Det är bara för att dem ska ses med klass, och dem får absolut inte uppträda äckligt och motbjudande...bara när man vill göra livet för jävligt för dem, för att ha något att skriva om. Tusentals människor dör av svält och sjukdomar men folk bryr sig bara om att Paris Hiltons nya bikini syns igenom eller att sara jessica parker inte lyckades så bra med sin sminkning.

alltså, "okej" är som en skvallerpress men innehåller även lite musik och insändare som är arga för att det hela tiden skrivs om "Tokyo Hotel" och folk som vill starta band utanför madda fakking stockholm!
jag gillar på något sätt ändå att läsa den, en ungdomstidning trots allt men jag blir så trött på att även dem ska hänga ut människor, jag tror att det nu är i senaste numret där dem visar bilder på kändisars miss sminkningar...och dem ärså himla petiga!! jag tycker inte att  missarna är så stora som dem beskrivs att vara.
Alla kan ju se ut på det sättet, och det kanske inte alls är en miss?? det kanske är en ny look?? eller det kanske bara har runnit lite mascara eller nåt, hyn kanske inte är i en sådan fräch period.
Jag skiter i hur dem sminkar sig, alla gör ju för faan likadant och alla kan ha en bad hairday!!!
Palla ha det på första sidan när det finns så mycket intressantare saker att skriva om, eller rent av viktigare!

nej nu måste jag sluta, lovade mamma att logga ut prick klockan elva och den är redan 10 över, tänk vad tiden går snabbt när man skriver :O
imorgon är det skola igen och träning ;)

tack och godnatt
lagom fin hatt

Kommentarer
Postat av: Sandriz

Håller helt och hållet med! Och vissa ''missar'' är ju snygga! Alla har olika stil, de kan inte bestämma vad som är snyggt eller inte, det får ägaren av kläderna eller sminkningen göra.

2010-01-08 @ 22:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0