Nämen se där



Igår så städade jag rummet, och när jag säger "städa" så menar jag verkligen städa! jag drog ut allt från hyllorna och torkade bort damm och nös så att tungan höll på att ramla av (när jag nyser så biter jag mig nämligen i tungan) jag är fortfarande inte klar med städningen, har skrivbordet kvar haha.

Men när jag sitter på golvet och river ut pärmar från en hylla så hittar jag en pärm som jag fick när jag slutade på mitt dagis, "Bystugan". i den pärmen har de samlat några bilder och en massa teckningar samt skrivit vad jag sagt om det jag ritat. jag läste igenom det och det kändes jätte konstigt, har jag sagt det där? men gud!
Det första man ser i pärmen är en bild på mig när jag sitter på en bänk och skrattar, tittar förbi kameran. under bilden står det en liten text där jag berättar om mig själv:

”Jag heter Sofia och är fyra år. När jag blir stor vill jag gå i skolan och äta smörgås och leka. Jag tycker om att leka i dockvrån med Sanna. Min bästa färg är gul. Om jag skulle bli förvandlad så skulle jag vilja bli stor. På bystugan tycker jag om att leka mamma pappa barn. Jag är rädd för vargar och rävar. Men mina favorit djur är kaniner och möss”

okej, tänkte jag, låt oss se vad som mer finns här. strax där på kommer en massa teckningar som skulle kunna föreställa modern konst, det finss t.ex. en bild med lite svart klet och två gröna cirklar, min komentar på den bilden är "Svart hår, nej det är sotarn!" höh? tänker ni säkert men jag kan berätta vad det är, det ska tydligen föreställa mig själv.

sedan kommer det en teckning med en massa figurer på, där har en fröken intervjuat mig. "B-M" är fröken och "S" är jag själv:

B-M: Kan du berätta för mig vad du har ritat?

S: Mellan bocken bruse, lilla bocken bruse och det här är stora bocken bruse och så är det stora trollet som ska ta dom

B-M: varför har du valt att rita det?

S: därför att jag vill det                                                         detta var då 19/2 1998





Några teckningar senare så kommer det en ny teckning med intervju:

 

B-M: Kan du berätta för mig vad du har ritat?

S: Guldlock, lilla björn, mamma björn och stora björn, och det här är deras hus och solen

B-M: varför har du valt att rita det?

S: man skulle det

B-M: var det roligt, läskigt eller spännande?

S: Lite läskigt, därför blev jag lite rädd. Hon var så rolig för hon var arg på sin mamma

B-M: var guldlock arg på sin mamma?

S: ja, jag vill inte rita guldlocks mamma                                detta var då 23/2 1998

      

efter några färgglada bilder till så kommer en ny bild på mig själv och en ny text om mig själv, jag har blivit äldre och tycker inte längre samma sak som jag tycket när jag var fyra:

  

”jag heter Sofia och jag är fem och ett halvt år. När jag blir stor vill jag bli en mamma med ett barn. Jag tycker om att leka med bollar, barbie, leksaker och dockor. Mina bästa färger är rosa, vit, lila, gul, orange och grön. På bystugan tycker jag om att ha småstjärnor. Om jag skulle bli förtrollad skulle jag vilja bli en prinsessa. Jag är rädd för vargen Devil, björnar och inget mer. Mina favorit djur är kaniner, katter, hundar, grodor och sköldpaddor”

På kommande teckningar så märker man att jag börjar rita lite "våldsammare" bilder, här kommer såkallade "Citat" från några av dessa:

 

"Det här är en tjej som blöder näsblod. Hon ser glad ut för hon vet inte om att hon blöder näsblod".                (11/9-98)

"Flickan har glad mun men tårarna kommer för hon blöder näsblod" ( 25/2-98)

"Jag såg trollen smita in i andra bergen! Trollet har brunt hår, så hittade jag hans fotspår.han hade hoppat på ett ben och sen hade han hoppat på två ben. Fast spåren var osynliga"   (3/3-99)   -vilken fantasi xD

 

"Flickans lillasyster slog henne så hon blödde på pannan och så sa hennes lillasyster  förlåt och så kramade hon henne och så fick dom ballonger. Och så pussades dom!"   (5/3-99)

 

"Den elaka tjejen drar sanna i håret, jag visar tänderna så hon ska bli rädd"  (19/5-99)


jag tycker det var lite kul att läsa och se vad jag har ritat, tjohej liksom.











tänkte avsluta med en fråga.



Han stavar sitt namn Robin Paulsson,  men hur uttalar man det? alla säger olika. asså säger man som det stavas? "PAAAUUUULSÅÅÅN" eller säger man "PÅLSON"??  jag själv uttalar det sistnämnda men man vill ju säga rätt :O

 

åååååh!! nu när jag sitter och skriver så kommer en huge gubbe, han ska fixa i badrummet för att det alltid stinker rutten salami där när man ska ducha...eller det e alltid det luktar äckligt där. det gäller alltså avloppet. och då är det klart som faan att när man inte kan gå på toan, det är då man blir otroligt mega turbo kissnödig! fy på det!

ha det gött för faan, jag kör på pottan xD

 

drag och slit

- en hunds rännskit!!!!!!                                      


Kommentarer
Postat av: jess

HAAHH : när jag blir stor vill jag bli en mamma med ett barn! xD

2010-04-08 @ 00:20:17
URL: http://jessicahallbergs.blogg.se/
Postat av: Andrea

HAHAHAHAH RUTTEN SALAMI, usch!!!



Gillar bilden där luftskeppet jagar dig xD mästerverk!

2010-04-08 @ 02:04:45
Postat av: Andrea

Säger förresten också PÅLSSON hahaah

2010-04-08 @ 02:05:16
Postat av: Pizzaaaahahahahhaha

hahaha jessica, vet du hur många gånger mamma har nämnt den där meningen till mig?? xD



hahahaha tack andrea, jag tackar och bockar (a)

hahahaha hoppas vi säger rätt!! det andra låter lite konstigt... xD

2010-04-09 @ 11:35:33
URL: http://xpizzastarfighterx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0