Dan före dopparedan, oh yeah!



Jahapp,
idag är det torsdagen den 23 december 2010, imorrn är det 24 december 2010 och det betyder att imorrn är det alltså då tomten kommer, jesus födelsedag...eller jaa de säger dem flesta iallafall, så jag vet inte riktigt längre vad jag ska tro på den fronten...men julafton är det iallafall! mys säger jag bara!

Igår så var det skolavslutning i skolan, jag och Natta kom i tid! det brukar vi inte göra, vi kommer alltid iväg i rätt tid men så är det alltid nåt fel på kollektivtrafiken, men igår så klarade vi det :D fast  i och för sig bor vi båda närmare skolan nu än vad vi gjorde när vi gick i högstadiet, då fick vi liksom åka 2 bussar och det tog ca 30 minuter, nu ligger skolan liksom bara i skärholmen :)

men avslutningen var alltså att lärarna sjöng, och sen fick man gå hem..inga betyg eller någonting! hade för mig att man brukar få det till julen också :O men tydligen inte...sedan bytte man julklappar, jag har inte fått av Natta och Elin för de hade inte hunnit köpa...men aja det kommer, jag ska påminna dem ahaha! i år tolererar jag inte att ge och inte få nåt tillbaka, det är jag trött på! Måste träffa Andrea och ge henne julklapp som jag har köpt ahah.

efter avslutningen så åkte jag hem och åt, sen åkte jag till Skärholmen där jag träffade sofie. jag skulle handla till mamma lite saker, hon skickade mig till Lidl, men jag mådde skit av att vara där inne när jag knappt kände igen något märke och allt jag såg inte hade så fräscht utseende, jag såg en snygg kille där inne som jobbade där, han såg inte glad ut och det kan jag förstå...
Jag köpte inget på Lidl, jag drog med mig Sofie till ica och handlade. men då blev det såklart fel sill, eller jaa fel storlek men aja. mamma får köpa större om det är så nödvändigt, vi har liksom 3 stora burkar sill och 2 mindre. hur mycket sill ska människora äta egentligen? vi ska ju liksom ha annat än sill till julbordet.

sedan gick vi runt och letade efter julklapp till mig, sofie hade inte köpt nån till mig ännu så då fick jag välja vad jag ville ha, då gick vi in på "En annan bokhandel" där min wannabe-rockabilly-farbror-med-kal-fläck-på-bakhuvudet-som-är-väldigt-het   jobbar, oh yeah!  jag har aldrig pratat med han, har bara spanat på han hähäh men igår så gjorde jag det! jag gick fram till han och frågade om de hade böcker om rockabilly grejjer, alltså om modet och musiken/bakrunden-historian kring det, men det hade dem inte, han sa:
-" just det där vet jag inte om vi har men vi har nåt om enbart modet på konst/literatur hyllorna av någon konstig anledning hähäh"

då skrattade jag lite också, sen sa jag tack och vi gick därifrån.

på bokhandeln så stötte vi också på en författare som ingen tycktes känna till, han var där med sina böcker och signerade men alla bara gick förbi, sofie tyckte synd om honom så vi gick fram till han och kollade hans böcker för att vara snälla.

sofie köpte en julklapp till mig därifrån, det var någon seriebok som var väldigt rolig faktiskt. den heter typ "Jan Andersson"

utanför bokhandeln satte vi oss sedan för jag var lite trött i benen, då gick en gubbe förbi och tittade på sofie, hon sa hej och då kom han fram och försökte prata med oss, han var spansktalande och trodde att vi skulle förstå vad han sa, tur för sofie att jag kan liiiite xD  han berättade att hans son bor i sollentuna och han är från spanien och så sa han att vi var "bonita" och klappade på sina kinder, sen gick han. det var lite kul.

vi åt glass också, det var gott.



Efter det så skulle vi åka hem, det kom ett tåg med en vagn som såg annorlunda ut, det såg ut som finlandsflagga lite grann, det diggade sofie jätte mycket så den vagnen tog vi, men när det visade sig att det är en vagn där det är meningen att man ska ändast kunna stå i (det fanns bara ett fåtal sittplatser) så böt vi till en vanlig vagn på stationen efter, då hamnade vi brevid et par män som började skratta och prata om oss på ett annat språk, när vi gick av så gick dem efter och gjorde pruttljud, sofie böt vagn och jag blev ensam med männen..men de böt håll och gick en annan väg så jag blev väldigt lättad över det.

när jag kom hem kände jag att benen/fötterna värkte och gjorde ont, som om jag hade vextvärk eller nåt i den stilen, sen blev jag trött...somnade runt 6-halv 7 och sov hela natten till halv 9 på morgonen idag! helt sjukt!

så idag har jag stekt köttbullar till imorrn, pannbiffar som middag idag, gjort nån slags pepparkakor som min gammelmormor har haft recept på, skalat 3 påsar mandlar, det är riktigt många! gjort någon slags julkaka. sedan ska vi nog göra sillsallad och så måste jag städa mitt rum, men inte än...snart!

sedan har jag inga andra planer för dagen, antagligen vara på datan och så, sen imorrn ska jag hjälpa mamma och sen klockan 1 kolla på "Trolltyg i tomteskogen" på 1an och sen klockan 3 titta på kalle anka. måste väl ta hand om annmari lite också, hon kommer ju vilja öppna julklappar och grejjer :O hon ska få en på morgonen iallafall vet jag...sen klockan kalle anka kommer antagligen våra julgäster komma, släkt från finland då. det ska bli trevligt, vi kommer äta gott och må gott.

jag tror jag kommer somna tidigt imorrn, eller iallafall idag haha jag känner hur tröttheten sköljer över mig, jag känner mig heeelt slut!

aja sen efter imorrn är det nästan över, på söndagen ska jag till pappa och få mina julklappar där, sen e det bara nyår som återstår men det är inte lika jobbigt som julen, inga presenter och så hahaha :)

drag och slit!

Kommentarer
Postat av: Andie

HAHAHAHAHAHAHA ASSÅ OMG JAG ÄLSKAR ÖVERSTA BILDEN.......DU TAR SÅ JÄVLA GENIALA BILDER IBLAND xD

2010-12-23 @ 14:25:26
Postat av: Pizzaaaahaahahahahaha

HAHAHHAHAHA!! asså den där skulle jag ta kort på i tisdags men glömde bort den så när jag tog kort på den i onsdags så var den stenhård ahahahha!!!

2010-12-23 @ 15:35:31
URL: http://xpizzastarfighterx.blogg.se/
Postat av: Sofie

hhahahha jag doooog åt fjärten!! jag undrar hur dem kunde veta att vi skulle tycka det va kul? :P säkert genom vårat utseende hahahaha

2010-12-23 @ 23:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0