Natten går tunga fjääääääääääääääääääääääääääääääärt!

 

jahapp då är man ett steg närmare julen, för idag är det nämligen den 13:de december, vilket betyder att det e dagar som denna som små barn går hem och "lussar" för sina mor/far föräldrar och elever i skolan går och lussar för sina skolkamrater och sådanna saker. så brukar man äta lussekatter (TVI) och pepparkakor och dricka julmust, kanske glögg också...Blossas e helt okej!

med andra ord, Lucia dagen.

 

så måndagen den 13:de december 2010 försov jag mig, skulle egentligen vakna 8-8.30 men vaknade istället 11.00!! det kändes hemskt, jag kastrade på mig kläderna och sket i frukosten, missade såklart lektionen men jag kom lagom till lunch, och eftersom att det är lucia dagen idag så fick vi gröt, inte havregryn då utan risgrynsgröt...vissa brukar säga "Tomte gröt" också har jag hört :O men för mig har det alltid hetat risgrynsgröt, iallafall vad jag kommer ihåg...

 

När jag kom hem (för ca 40 minuter sedan, alltså 17.00) så fick jag pizza, mamma hade varit och köpt calzone till mig och henne, nu sitter vi båda...eller jag sitter, hon damsuger...men vi båda väntar iallafall på att klockan ska bli 19.00 så att vi kan bege oss ner till kyrkan, sätta oss och kolla på deras luciatåg, där Annmari är med. tror hennes kompis kattis skulle vara lucia, känns som jag redan skrivit det förrut?? :O men aja så är det iallafall.

 



Det ska bli trevligt att se min kära lillasyster som tärna, och det ska bli kul att höra klara barnstämmor som sjunger klassiska lucia sånger, vill dock höra "Ave maria" men det blir nog inte den...synd, hade varit kul att höra barnen sjunga den, en ung gosse! OOORAAAAH!!

igår sa Annmari:

- Alltså jag tycker att Lucia är äcklig, hon drog ut sina ögon och gav dem till en man...asså kan han se då??

jag skrattade lite då för det var så oväntat!
men ärligt talat...kan han se då?? :O


måste bara meddela att igår var också 3:dje advent, och jag kom på att 4:de advent kommer vara efter julafton :O

haha neeej det kommer den inte alls! hahaha oj då sorry, tänkte heeeelt fel...trodde att julafton var nu på fredag men icke sa nicke! det ska bli mys med julklappar, hoppas på pengar men det lär jag ju inte få känns det som.

på lördag fyller jessica 18 år å då ska hon ut, hatar att jag fortfarande e 17..


Drag och Slit!


Kommentarer
Postat av: Jess

5 dagar kvar!



Tror jag vet vad jag ska ge dig när du fyller år, dock inte på julafton. fan att man inte kan byta plats på sakerna så att det andra kommer före hahhh :D

2010-12-14 @ 01:41:27
Postat av: Pizzaahahhaha

hahaha alla e inte som du å fyller år innan så nära aahahha :D

2010-12-14 @ 13:44:20
URL: http://xpizzastarfighterx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0