"Till er alla som aldrig fick uppleva det"



"nu släckas tusen människoliv
på jordens mörka rund
och tusen tårar trillar ner
på himlens djupblå grund

du stjärna över stockholmshem
låt ditt kalla ljus
få lysa över dom som ej
har nånstan att bo

i varje hjärta armt och mörkt
blir ensamheten störst
när överflödet väller ut
i signad juletid

och över stad och land ikväll
ett stilla stålblå sken
lyser upp vårt vardagsrum
med kalle piff och puff"








När jag lyssnar på den låten så börjar jag tänka på att snart så är det jul,
och jag får lite smått ångest över att jag inte har så där jätte jätte mycket pengar till julklappar, jag börjar ångra lite mitt val i somras.
Jag menar om jag hade valt det tråkiga skitjobbet som man garanterat fick pengar från och inte det roliga och slappa som det inte var säkert att man fick pengar från,
ja då skulle det vara mycket möjligt att jag var rikare nu, eller attt jag hade ett litet konto med pengar till min älskade tatuering.

En annan sak som också påminner mig om att det snart är jul är alla saker som man inte kan göra, därför att man har brist på pengar eller bör spara dem
till efter jul då man troligtsvis kommer vara väääldigt pank/fattig.

Min näsa är också otroligt igentäppt, om jag inte vaknar med otroligt ond hals så vaknar jag iallafall garanterat med en näsa utan lufthål,
det känns som att jag alltid vaknar pågrund av brist på syre, alltså jag vaknar därför att jag inte får in någon luft i näsan.
Även nu som jag sitter och skriver så måste jag sitta och andas med munnen därför att det är otroligt jobbigt med näsan, och det fula är att nässprey inte varar länge,
och att man faan inte kan snyta bort täppan! då blir det bara värre och man får ont i näsan,
alltså när jag nyser så sprutar det ut snor och det är otroligt läskigt! det är en av sakerna som jag hatar med att nysa,
den andra grejjen är att jag alltid, och då menar jag verkligen ALLTID ska bita mig i tungan när jag nyser.
Jag fattar inte! vad gör tungan när jag nyser? jävla självmordsbenägna sak... eller så är den bara osmart och ful.


Jaa och sista saken som man kan märka att det närmar sig den fattigaste högtiden är såklart kylan ute, "frosten biter i min kind ty kall är kvällen".
och mörkret sen! fy faan, idag såg jag en man på morgonen som hade en ficklampa på huvudet, det såg liiite kul ut, jag skrattade inombords.
Sedan skrattade jag åt Ted Gärdestads "Så mycket bättre" som snurrade runt i mina hörlurar, han gör så otroligt roliga ljud :D


Det här inlägget blev ju nu lite konstigare än vad de brukar bli, känns som att jag lycko klagar :O
att jag skriver om saker som jag tycker är jobbiga och sen ba helt plötsligt "ååh vad glaaaaaaaaaaad å lyyyyyyyckliiig jag eeeeeeee"

scary ;O

sitter iallafall i skolan just nu, väntar på att bussen ska gå, ska till Huddinge och göra ett sista test för min utredning på bup,
får se hur det går


aja
Drag och slit!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0